تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/01/14 - 07:58
کد خبر: 465781

گفت‌وگوی اختصاصی با حجت الاسلام و المسلمین محمدیان؛

قرآن کتاب عمل است/ خداوند هیچ گاه مدیرانی که انس با قرآن دارند در بن‌بست قرار نمی‌دهد

قرآن کتاب عمل است/ خداوند هیچ گاه مدیرانی که انس با قرآن دارند در بن‌بست قرار نمی‌دهد

در گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اساتید حوزه ودانشگاه در خصوص انس مدیران با قرآن کریم پرداختیم که در ادامه مشروحی از این گفتگو را می‌بینید:

به گزارش سرویس حسینیه «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از حجت‌های الهی در روی زمین قرآن کریم است. قرآن اصلی ترین وسیله ارتباط با پروردگار است. انس با قرآن کریم در آموزه‌های اسلامی بسیار سفارش شده است.

واژه انس، یعنی خو گرفتن و آرام یافتن به چیزی و انس گرفتن، یعنی همدم بودن، خو گرفتن، ارتباطی فراتر از یک رابطه معمولی و ارتباطی مستحکم که موجب تأثیرپذیری و تأثیرگذاری باشد. انس با قرآن، یعنی آموختن قرآن (قرائت صحیح قرآن)، استمرار بر قرائت قرآن، فهم قرآن و تدبردر آیات آن و عمل به قرآن؛ امّا کمال انس با قرآن، زمانی حاصل می شود که موجب تغییر رفتار شود؛ بدان صورت که شخص و به دنبال آن جامعه، به آرامشی معنوی دست یابند و از دغدغه هایی که گریبان گیر افراد یا جامعه غیردینی است، برهند.

از این رو خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اساتید حوزه ودانشگاه در خصوص انس مدیران با قرآن کریم پرداختیم که در ادامه مشروحی از این گفتگو را می‌بینید:

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: شاید هیچ ضرورتی بالاتر از انس با قرآن در مورد مدیران نشود گفت کسی که در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی مسئولیتی را برعهده می گیرد آن قانون  اساسی الهی که هر روز باید با آن ارتباط برقرار کند کتاب خدا است. در عین حال که قانون اساسی کشورمان برگرفته از معارف قرآنی است به آن هم توجه داریم ولی کسی که مدیر می شود در نظام جمهوری اسلامی بیش از هرکس دیگری باید انس خود را با قرآن بیشتر کند.

وی ادامه داد: وقتی مدیران ما با قرآن مانوس شوند مطمئنا آن روح خدمت به مردم در وجودشان تقویت می شود بدون منت خدمت کردن را از قرآن می شود آموخت و انس با قرآن باعث می شود که مدیران واقعا با یک صفا و خلوص نیت به مردم خدمت کنند.

محمدیان گفت: کسی که مسئولیتی را برعهده می گیرد برای آنکه بتواند زیر بار این مسئولیت به نتیجه مطلوب برسد و این بار را به مقصد برساند هرچه انس با قرآن بیشتر داشته باشد در گردنه های سخت می تواند با آرامش عبور کند و افراد تحت مدیریتش را از آن گردنه های سخت عبور دهد و مردم را به آینده امیدوار نگه دارد. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top